piątek, 26 lipca 2013

5. Poradnik pozytywnego myślenia

Tytuł: Poradnik pozytywnego myślenia
Autor: Matthew Quick
Ilość stron: 376
Kategoria: Literatura społeczno-obyczajowa
Rok wydania: 2013 r.
Wydawnictwo: Otwarte
Tom: 1/1

Od samego początku, kiedy tylko usłyszałam tytuł książki pomyślałam: TAK! Muszę to przeczytać. Nie zwlekając długo kupiłam ją i po przeczytaniu pierwszych dwóch stron w sklepie, już nie mogłam się doczekać aż zatracę się w kolejnych stronach.

Poznajcie Pata, faceta po trzydziestce, który wychodzi właśnie z zakładu psychiatrycznego. Pat wierzy, że jeśli wróci do formy robiąc codziennie kilkaset brzuszków i pompek, oraz przebiegając kilkadziesiąt kilometrów, nie zapominając oczywiście o zmianie wewnętrznej. Obiecuje że będzie romantyczny, nie będzie poświęcał całej uwagi pracy i obsypie żonę komplementami każdego dnia dodając przy tym, że ją kocha i jest najcudowniejszą kobietą na Ziemi. Ale czy Pat pamięta dlaczego, a raczej przez kogo znalazł się w zakładzie psychiatrycznym?
Mężczyzna zamieszkuje z rodzicami; kochającą matką i wściekłym ojcem. Nikt nie wspomina o Nikki, jego byłej już żonie. Jednak on jest przekonany, iż kochają się wzajemnie, a ich małżeństwo wkrótce na nowo rozkwitnie.

A teraz poznajcie Tiffany. Jest młoda, atrakcyjna i szalona. Dziewczyna zachowuje się dziwnie, ale wnosi wiele humoru do całej historii. Tiffany jest wdową i obwinia się za śmierć męża. Po jego utracie, kochała się z mężczyznami koniecznie przy zgaszonym świetle, wyobrażając sobie przy tym swojego męża. Kobieta poznaje Pata i postanawia mu pomóc. Czy uda jej się postawić go na nogi?

Książkę skończyłam w dwa wieczory. Pewnie trwałoby to krócej, gdybym miała więcej wolnego czasu. Jednakże kiedy byłam zmuszona oderwać się od niej, myślami krążyłam wokół historii Pata, głównego bohatera Poradnika pozytywnego myślenia.
Wiele pozytywnej energii, zapału do życia, motywacji i uśmiechu na mojej twarzy wywołało niewiele książek, a ta jest właśnie jedną z tych nielicznych.



Cytaty z książki: 
  • „Pamiętaj,przyszłość zaczyna się dziś” 
  • „Patrzenie na chmury pod słońce jest bolesne, ale jak większość rzeczy, które przynoszą ból, pomaga.” 
  • „Świadomość, że cuda się zdarzają, wielu ludziom daje siłę do życia.” 
  • „Ćwiczę bycie miłym,a nie stawianie na swoim.”


4 komentarze:

  1. Chętnie bym się z nią zapoznała, przyda mi się trochę optymistycznego podejścia do niektórych spraw :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tę książkę !! :)
    uważam że książka jest zdecydowanie lepsza niż film!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez ale chyba pierwszy raz ekranizacja podobala mi sie bardziej :p

      Usuń