wtorek, 5 listopada 2013

25. Top modelka

Tytuł: Top modelka
Autor: Meg Cabot
Ilość stron: 205
Kategoria: Dla młodzieży
Rok wydania: 2008
Wydawnictwo: Amber
Część: 1/3

Spójrzmy prawdzie w oczy. Większość z nas nieraz wyobrażała sobie siebie jako sławną supermodelkę. Wydawałoby się, że być nią to istny raj. Zero obowiązków czy problemów. Czy bycie piękną nastoletnią modelką to prosta sprawa, z którą poradziłby sobie każdy?

Pierwszy raz miałam okazję przeczytać książkę Meg Cabot. Może i wolę 'cięższą' literaturę, ale czasem warto się 'odmóżdżyć' przy lekkich lekturach. Czy Top modelka jest warta przeczytania?

Emerson to siedemnastoletnia, przeciętna dziewczyna. Nie robi praktycznie nic innego prócz grania ze swoim najlepszym przyjacielem i uczenia się. I wcale nie przeszkadza jej, że nie ma powodzenia u płci przeciwnej, ani to, że nie ma z kim poplotkować o ciuchach. W sumie nawet nie chciałaby plotkować o ciuchach. Em jest przyjazną i inteligentną postacią, którą od początku łatwo polubić i zrozumieć. 

Christopher to najlepszy przyjaciel Em. Spędzają czas tylko we dwoje, zazwyczaj przy grze lub oglądaniu serialów medycznych na Discovery. Nikt nie zrozumie ich lepiej niż oni siebie nawzajem. Chłopak nie wie, że przyjaciółka jest w nim szalenie zakochana i to od dawna. On z kolei traktuje ją jak najzwyklejszą z najzwyklejszych kumpelek. Christopher nie wie jednak, że niedługo będzie już o wiele za późno na uświadomienie sobie co łączy go z Emerson.

Życie dosłownie ucieka z Em, kiedy w centrum handlowym, spada na nią ogromny telewizor plazmowy. Po przebudzeniu w szpitalu wszystko wydaje jej się dziwne, ale tłumaczy to zmęczeniem. Kiedy po raz kolejny otwiera oczy i wychodzi na to, jedna z największych gwiazd, którą kilka godzin temu widziała w telewizji przynosi jej bukiet czerwonych róż i mówi, że się o nią martwi. A później śpiewa jej piosenkę i czeka aż spokojnie zaśnie. Jest tylko jeden ogromny problem, o którym Emerson wkrótce się dowie.
Emerson umarła miesiąc temu.


Dziewczyna nie dowiaduje się o tym od razu, ale czytelnik bez problemu domyśla się o co chodzi. Em budzi się w pięknym ciele nastoletniej supermodelki. Z początku wpada na pomysł, aby odszukać tą drugą i jakoś odmienić się z powrotem, ale szybko dowiaduje się, iż Nikki Howard również nie żyje. 

Bardzo lekka i przyjemna książka. Pani Cabot pisze bardzo prostym i zrozumiałym językiem. Na początku trudno było mi się do tego przyzwyczaić, ale pochłonęłam ją w jeden wieczór.

Moja ocena: 3/6

Cytaty z książki
  • ,, To okropne, kiedy cię zdisuje własna siostra. Ale jeszcze gorsze, kiedy cię zdisuje przy facecie, w którym się potajemnie kochasz od siódmej klasy.''
  • ,, Jaką nastolatkę stać na dżinsy za czterysta dolarów? I w ogóle komu są potrzebne dżinsy za czterysta dolarów?''
  • ,, Po co opowiadać o dziewczynie, którą zabił spadający telewizor, skoro można pokazywać zdjęcia Nikki Howard na czerwonym dywanie, w sukience rozciętej z przodu aż po pępek?''

7 komentarzy:

  1. Mam jakiś sentyment do tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiło mi się kiedyś nazwisko autorki, ale sama nic nie czytałam. Książka wydaje mi się bardzo prosta, lekka i hmm... zabawna? Na kompletne rozluźnienie i pośmianie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam recenzje tej książki, ale jakoś do niej mnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. skusiłabym się na tą książkę, ale wątpię abym znalazła ją w swojej bibliotece. Nie czytałam żadnej książki tej autorki, dlatego chciałabym poznać jej styl.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię takich książek. :)

    OdpowiedzUsuń