sobota, 7 września 2013

15. Ostatnia piosenka

Tytuł: Ostatnia piosenka
Autor: Nicholas Sparks
Ilość stron: 448
Kategoria: Powieść
Rok wydania: 2010 r.
Wydawnictwo: Albatros
Tom: 1/1

Życie nastoletniej Ronnie Miller odwróciło się o sto osiemdziesiąt stopni kiedy jej ojciec postanawia porzucić rodzinę oraz karierę i wyjechać. Jego decyzja była również przyczyną rozwodu Millerów. Kilka lat później dziewczyna dalej nienawidzi swojego ojca i nie chce mieć z nim nic wspólnego, jednakże matka wysyła ją wraz z młodszym bratem na wakacje do ojca. Można się domyślić, że dla Ronnie nie jest to cudowna nowina, a wręcz przeciwnie.

Ronnie na pozór to typowa zbuntowana nastolatka z Nowego Jorku, która lubi imprezy i wyluzowane życie, niczym po drodze się nie przejmując. Dlatego też w czasie opisywanej historii można dostrzec jaka naprawdę była i jaką się stała przez bieg wydarzeń, które ją do tego zmusiły. Przeszła o wiele więcej niż powinna przejść normalna nastolatka, ale stała się dzięki temu silną i zdecydowaną osobą. Przez czas, który spędza u swojego ojca, którego w dalszym ciągu nienawidzi za to co zrobił, Ronnie popełnia wiele błędów. Zapewniają jej one nowe doświadczenia i to decyduje także o jej dojrzałości, która po pewnym czasie powoli wychodzi z ukrycia. Szczególnie trudny jest dla niej okres, w którym musi na zawsze pożegnać się z bliską jej osobą. W międzyczasie rodzi się także piękna miłość.

Uwielbiam czytać powieści Sparksa, a jak dobrze pamiętam zaczęło się właśnie od tej. Wiem też, że w większości jego książek nigdy do końca nie wiadomo jak wszystko się potoczy i nie można zawsze spodziewać się happy endów. Ostatnia piosenka była też pierwszą książką, przy której się wzruszyłam.. a raczej płakałam jak dziecko.

Cytaty z książki
  • „Trzeba coś kochać, żeby to znienawidzić.”
  • „Jesteś taka jak myślałem. Od pierwszej chwili gdy się poznaliśmy. I nie możesz już bardziej do mnie pasować.”
  • „Prawda tylko wtedy coś znaczy, gdy trudno się do niej przyznać!”
  • „Tego wieczoru na plaży było pusto i gdy oboje z Ronnie szli boso po wodzie, uświadomił sobie, że z tą dziewczyną chciałby stawić czoło przyszłości. Wiedział, że jest za młody na takie refleksje i w ogóle nie ma co myśleć o małżeństwie, a jednak czuł, że gdyby spotkał Ronnie za dziesięć lat, byłaby tą jedyną.”

8 komentarzy:

  1. Mam na półce, ale nie mogę się jakoś zabrać...

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam historię, bo oglądałam film. Książki nie czytałam (żadnej tego autora zresztą), ale może kiedyś po nią sięgnę. Twoja recenzja naprawdę pozytywnie mnie do niej nastawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie osobiście do książki zachęciła ekranizacja :D

      Usuń
  3. Znam historię, bo oglądałam film. Nie czytałam jednak książki (ani żadnej innej tego autora), ale chętnie po nią kiedyś sięgnę. Twoja recenzja nastawiła mnie pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim skromnym zdaniem jest to jedna z najlepszych książek Sparksa, strasznie przy niej płakałam! :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę książkę i film !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Jedna z niewielu ekranizacji, które są mistrzowskie :D

      Usuń