środa, 11 września 2013

16. Coś więcej niż muzyka

Grubson - Coś więcej niż muzyka.
Tomasz Iwańca ( 28 stycznia 1976 r.) ur. w Rybniku (Śląsk). Muzyką zajmuje się już od lat 90tych. Jest artystą bardzo oryginalnym i kreatywnym. Wielbi swoich fanów i uwielbia to udowadniać. Jedną z wielu rzeczy, które wyróżniają go na tle innych polskich artystów muzycznych jest to, iż nie interesuje go promowanie się w telewizji, robienie z siebie wielkiej gwiazdy i przy okazji zbijaniu na tym wielkiej kasy. Kolejną sprawą jest styl tworzenia muzyki. Wielu fanów do końca nie wie do jakiej szufladki go włożyć. Chociaż sam GrubSon twierdzi, że nie jest typowym raperem, co jest całkowitą prawdą, ponieważ jego muzyka jest całkowicie inna, ale o tym za chwilę, trzeba przyznać, że jego rap jest co najmniej bardzo dobry.

Drugi solowy album (z świetnie dobranymi gośćmi) Grubego zawiera trzydzieści pięć kawałków, które rozmieszczone są na dwóch płytach. W pudełku znajdziemy również mały bonus, a mianowicie trzecią płytę, na której znajdziemy wypowiedzi przesłane przez wielu fanów.

Jeśli chodzi o najważniejsze i najlepsze, czyli muzykę - jest po prostu zaskakująca. Jest tak różnorodna, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Śpiewane refreny, rapowane zwrotki, śpiewane zwrotki, rapowane refreny. Rap w klasycznej wersji w najlepszej polskiej odsłonie. Podkłady muzyczne są tak 'zbudowane', że nie da się ustać w miejscu, a już szczególnie na koncertach. Najlepszym przykładem są tutaj 'Skacz' czy 'Wakacje', które nieraz i nie dwa porwały tłumy fanów w wir szaleństwa.


Oprócz typowo parchastycznych* kawałków, album zawiera także utwory, w poważne, bardzo życiowe, jednak jest to także nasza codzienność, którą GrubSon opisuje w tak piękny sposób, że poruszane tam problemy są ukazane w ciut pozytywnej odsłonie, a słowa dosłownie motywują do stawiania im czoła. Teksty są tak prawdziwe i szczere, że po prostu czuje się tą energię, a w moim przypadku łzy same płyną po policzkach. Szczególnie chodzi mi tutaj o mistrzowskie ,,Na szczycie'', ,,Właściwy kurs'' oraz ,,Naprawimy to''.

Moim zdaniem ten album to mistrzostwo. Połączenie zabawy, szczerości i codziennych problemów z miłością do muzyki i fanów. Dzień bez przesłuchania tej płyty, jest dla mnie dniem straconym, ponieważ już od kilku lat charakterystyczne brzmienie, humor i umiejętność tworzenia tak dobrej muzyki nadaje sens i przygotowuje mnie do pokonywania własnych słabości i problemów. Muszę dodać, że tytuł albumu jest wprost idealny. Jeśli ktokolwiek wsłucha się sercem, zrozumie, że czerpie się z tego coś więcej niż tylko muzykę. Naprawdę gorąco polecam, nie można nie przesłuchać choć raz tego albumu.

* Parchy to ludzie o specyficznym humorze, ogromnym dystansie do siebie i otaczającego świata.

Moja ocena: 6/6

Cytaty z niektórych utworów:
  • ,,Nie łam się będzie dobrze, wiem łatwo powiedzieć, ale lepiej mieć nadzieję, niż siedzieć i nic nie mieć''- Naprawimy to. 
  • ,,A tak chciałeś na polanie za blokiem usiąść sobie, poczuć zapach młodości, powiew świeżości i smak wolności.odsapnąć, bo ciągle pościg'' - Naturalnie. 
  • ,,Jak w tym bałaganie być sobą od początku, gdzie liczy się opakowanie, a nie to, co jest w środku.'' - Będąc sobą. 
  • ,,Zerwij z serce kłódkę, baw się życiem bo jest krótkie! 
  • Od początku do końca'' - O.P.D.K.
  • ,,Masz wysoki iloraz inteligencji, sporo referencji, a nawet nie dostaniesz średniej krajowej pensji. - Iloraz inteligencji.''
  • ,,Co było nie zniknie nie przeminie z wiatrem,
    zakotwiczyło w sercu stało się teatrem.'' - Właściwy kurs
    .

***

Najgorzej, albo raczej najtrudniej pisze się recenzje czegoś co naprawdę Cię zachwyca. Przynajmniej w moim przypadku. Chciałabym napisać wszystko, ale nie na tym to polega, więc musiałam się bardzo powstrzymywać. Dodam, że byłam na kilku koncertach i jest niesamowita atmosfera, mega wielki przekaz pozytywnej energii.
Jeszcze bardzo gorąco polecam!

7 komentarzy:

  1. Muzykę Grubsona bardzo lubię, a wszystkie piosenki z jego płyty znam niemal na pamięć (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ahh miło słyszeć <3 ja jestem niemal psychiczna na tym punkcie bo jak słysze na jego temat krytykę i to bezpodstawną to sie we mnie gotuje :D

      Usuń
  2. Byłam raz na jego koncercie ze znajomymi, a tak naprawdę wcale go nie znałam wtedy. Nie słucham go namiętnie - nie mam w ogóle kogoś kogo bym słuchała aż tak. Ale podobają mi się jego piosenki, mają coś w sobie :) "Naprawimy to" i "Na szczycie" faktycznie najlepiej kojarzę i są naprawdę pozytywne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie moje klimaty, ale recenzja dobra i pomysłowa. Ja bym się nie umiała zabrać do zrecenzowania płyty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam piosenki GruBsona. Są bardzo mądre i zapadają w pamięć. Szczególnie 'Na szczycie' i 'Naprawimy to'

    OdpowiedzUsuń
  5. GrubSon jeden z lepszych raperów! Słuchałaś może "Gruby Brzuch"? :)

    Zapraszam na swojego bloga: http://fantastykaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń