niedziela, 4 sierpnia 2013

8. Najdłuższy tydzień

Tytuł: Hell week - najdłuższy tydzień
Autor: David Reid A.
Ilość stron: 424
Kategoria: Powieść
Rok wydania: 2012 r.
Wydawnictwo: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Tom: 1/1

Po książkę sięgnęłam za sprawą mojego chłopaka, którego udało mi się przekonać do przeczytania czegoś i pozytywnie się zaskoczyłam, gdy czytał ją jednym tchem, a następnie sięgając po kilka innych tego typu. Postanowiłam też sprawdzić, czy słusznie ją tak chwalił.

HELL WEEK - pięć dni piekła. Szkolenie, które muszą przetrwać kandydaci do elitarnych oddziałów neavy SEALs.

Głównym bohaterem jest niejaki Mark Grey - młody, ambitny mężczyzna, który za wszelką cenę musi dojść do końca szkolenia, co oczywiście graniczy z cudem biorąc pod uwagę to, iż został 'ulubieńcem' najgorszego instruktora. Grey od dłuższego czasu jest w związku z Vanessą, która nie jest pewna czy ich związek przetrwa, jeśli Mark zostanie SEALsem.

W całej tej historii jest wiele drugoplanowych postaci, które są wręcz niezbędne. Ich styl bycia jest bardzo kontrastowy, co powoduje, że tylko się dopełniają. Jednym z najlepszych bohaterów był dla mnie Murray, który wnosi wiele dobrego humoru.

Mężczyźni muszą przeżyć codzienne tortury w lodowatym oceanie, nabawiając się przy tym hipotermii. Setki brzuszków, pompek, przebiegniętych kilometrów to prawdziwa mordęga, biorąc również pod uwagę złośliwych instruktorów, którzy za nic w świecie nie odpuszczają, a wręcz przeciwnie. Czy związek Greya ma szansę przetrwać? Ilu kandydatów ukończy szkolenie i stawi czoła prawdziwemu piekłu?

 Oczywiście polecam. Świetna książka!

Cytaty z książki: 
  • „Ból jest tym, co sprawi, że będziesz silniejszy.” 
  • „Walczyć w obronie przyjaciela, kiedy wiesz, że on zrobiłby to samo, to niesamowite uczucie. Właśnie dlatego chcę być SEALsem. To oznacza braterstwo. Cierpieć razem, jeść razem, walczyć razem.”
*** 

Lubicie książki tej tematyki? Ja sięgnęłam pierwszy raz i chyba zacznę więcej:)

4 komentarze:

  1. Witaj serdecznie! Widzę, że jesteś nowa w szeregach bloggerów? :) Będę wpadać tu częściej. Znalazłam Cię przez fb. :)
    Co to za kawałek, który słychać podczas przeglądania Twojego bloga?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej no jestem nowa, dzięki wielkie. Miło mi :) A kawałek to 30 seconds to mars - end of all days

    OdpowiedzUsuń