wtorek, 23 lipca 2013

3. Pamiętniki wampirów Ks. 1

Tytuł: Pamiętniki wampirów Ks. 1
Przebudzenie, Walka, Szał
Stron: 512
Autor: Smith L.J
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Rok wydania: 1992 r. (oryginalna trylogia)
Rok wydania polskiego: 2010 r.
Wydawnictwo: Amber
Seria/Cykl wydawniczy: 1/7

Po tym jak na pojawiła się ekranizacja, która zresztą zdobyła niemałą popularność, fani serialu, którzy czuli niedosyt z chęcią sięgali po książkę. Wcale się temu nie dziwię, ponieważ serial faktycznie jest wciągający i ciekawy. Książkę, a mianowicie dwie z siedmiu ksiąg, dostałam w prezencie od chłopaka dlatego po nią sięgnęłam. Jeśli jesteście ciekawi mojego zdania, zapraszam do recenzji.

Autorką pierwszych siedmiu części jest L.J Smith, natomiast oprócz tego powstały jeszcze trzy, oraz Pamiętniki Stefano, które opisują od czego wszystko się zaczęło, stworzone przez ghostwritera. Co ciekawe, przeczytałam kiedyś, iż w pisaniu pomagała 15 letnia córka autorki, jednakże nie jest to pewną informacją.

Elena Gilbert to najpopularniejsza i najpiękniejsza dziewczyna w całym Mystic Falls. Lśniące blond włosy, oczy niebieskie jak Lapis-lazuli i przeogromna pewność siebie. Straciła rodziców w wypadku samochodowym i wraz z młodszą siostrą mieszka u ciotki. Dziewczyna jest przekonana, iż może mieć wszystko czego sobie zapragnie. Jest obiektem westchnień wszystkich chłopców w szkole, jednakże ma chłopaka, który z kolei zapiera dech w piersiach wszystkich dziewcząt. Dwie najlepsze przyjaciółki Eleny, Bonnie i Meredith, żyją w jej cieniu, choć wcale im to nie przeszkadza. Pewnego dnia w szkole zjawia się nieziemsko przystojny, niemniej tajemniczy chłopak. Zwraca na siebie uwagę wszystkich uczniów, a szczególnie Eleny i Caroline, które postanawiają go zdobyć. Dziewczyna zrywa z Mattem, chłopaku szaleńczo w niej zakochany. Stefano z kolei ignoruje Elenę, przystając na propozycje Caroline. Za tym jednak stoi pewna mroczna tajemnica. Jaka? Warto przekonać się samemu.

Po pewnym czasie, chociaż już od pierwszych stron książki jest tam obecny, pojawia się seksowny, nie wiele przystojniejszy od Stefano, niebezpieczny Damon. Po jego przyjeździe do Mystic Falls dzieją się dziwne rzeczy. Okazuje się że Damon Salvatore to brat Stefano i jego przyjazd w to samo miejsce nie jest przypadkowe. Damon pragnie zemścić się na bracie za to, co stało się dawno temu.

Dwaj nienawidzący się bracia pragnący tej samej dziewczyny, czy może być coś gorszego? Prócz niebezpieczeństwa jakie znoszą na miasto dwa wampiry, pojawia się większe zło. Czy Mystic Falls przetrwa? Którego z braci wybierze pożądana Elena? To wszystko się okaże.

Byłam bardzo zaskoczona, ponieważ książka różni się od serialu w dużym stopniu. Nie podobało mi się to, że Elena została przedstawiona jako pusta blondyneczka, mająca wszystko czego sobie tylko zapragnie. Na początku dość trudno mi się ją czytało, ze względu na długie opisy, ale szybko się rozkręciła i później nie mogłam się od niej oderwać.


Cytaty z książki:
  • „Zło nigdy nie znajdzie spokoju. Może zatriumfować, ale spokoju nigdy nie znajdzie.” 
  • „Więc powiedz mi teraz, w czym zawiniłem kochając Cię całym sercem.” 
  • „W życiu wszystko ma swój zmierzch. Tylko noc kończy się świtem.” 
  • „-Chodź, Margaret, pokażesz swojego kotka znajomemu Roberta- ucieszyła się i prawie rzuciła futrzanym kłębuszkiem Damonowi w twarz.” 

Czytaliście Pamiętniki wampirów? Jaka jest wasza opinia? I jak wam się podoba nowy wygląd bloga? Czyta się lepiej, gorzej? :)
DO NAPISANIA!

4 komentarze:

  1. Niestety nie przepadam za książkami z motywem wampirów :) w sumie filmów też nie lubię takich, aleee... są gusta i guściki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię :) Ja po przeczytaniu i obejrzeniu sagi Zmierzch tez zawsze od tego uciekałam, ale jakoś zrobiłam wyjątek dla pamiętników i chyba nie żałuję. I masz rację, są gusta i guściki ;)

      Usuń
  2. Pierwsze trzy części - nie księgi - są do zniesienia. Następne były pisane na siłę i to widać. Generalnie poziom PW w wersji papierowej jest dla mnie zastraszająco niski i przerwałam lekturę już jakiś czas temu. Nie zamierzam wracać ;)
    Pozdrawiam,
    Mai

    OdpowiedzUsuń
  3. W pewnym stopniu zgadzam się z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń